Naše bývalá technika

Chceme Vás seznámit s hasičskými vozidly, které v naší jednotce sloužily a byly nahrazeny novější technikou. Zásadní obměna započala v roce 2004, kdy se městu podařilo získat bezúplatným převodem dvě letištní cisterny pro tankování vojenských letadel CAPL 15 a CAPL 17 na podvozku Tatra T 148. Svépomocí byly na vozidlech provedeny úpravy dle našich představ a následně v létě 2004 nahradily stávající techniku a to CAS 32 T 148 , CAS 25 Š 706 RTHP a DVS 12 AVIA .  CAS 32 T 148 byla sešrotována, protože se na ní projevily následky povodně z roku 1997, kdy byla při záchraně obyvatel města zasažena povodňovou vlnou a zcela zatopena. CAS 27 Š 706 RTHP a DVS 12 byly prodány a z prostředků z jejich prodeje a z příspěvku města byl zakoupen dodávkový automobil Mercedes Sprinter, který byl následně přestavěn opět svépomocí na DA. Na podzim roku 2008 byla CAS 32 T 148 nahrazena CAS 24 L 101, protože jednotka byla zařazena mezi jednotky s předurčeností na zásahy při dopravních nehodách - vozidlo bylo vybaveno hydraulickým vyprošťovacím zařízením , lanovým navijákem, elektrocentrálou a hlavně kabinou pro osádku 1 + 7 osob. Rovněž v tomto roce jsme získali RZA Nissan Patrol, ze kterého bylo použito hydraulické vyprošťovací zařízení do CAS 24 L 101. Obě tyto vozidla se staly nadbytečnými po pořízení CAS 30 T 815 v roce 2010 a v roce 2012 byla prodána společně s CAS 32/15000. Ze získaných finančních prostředků  a za přispění města byla cisterna po střední opravě podvozku a zcela novou nástavbou a to CAS 32 T 815.
 
Pro zobrazení fotogalerie každého vozu klikni na jeho obrázek.
 

CAS 32 Tatra 148 

Toto vozidlo vzniklo výměnou nádrže, čerpadla a středové nosné roury podvozku z naší původní Tatry na  armádní cisternu Tatra 148 CAPL 17. Bylo nutné u armádní Tatry zkrátit rozvor náprav o 60cm a upravovala se převodovka pohonu hasičského čerpadla. V listopadu 2008 bylo vozidlo bezúplatně převedeno do města Břidličná a nahrazeno CAS 24 L 101 od HZS MSK ze stanice Bruntál. Vozidlo je stále v provozu u Břidličné.

CAS 25 RTHP Š 706

Do roku 2004 sloužilo toto vozidlo jako první výjezdové. V roce 2004 bylo prodáno obci Zátor a jako náhrada byla použita cisterna CAS 32 T 148, kterou jsme si sami přestavěli z vojenské tatry CAPL 17. Vozidlo je stále v provozu u této jednotky.

DVS 12 Avia

Avia sloužila v naší jednotce do roku 2004, kdy po střední opravě byla prodána. Její místo zastoupila dodávka Mercedes Sprinter, kterou jsme zakoupili v autobazaru. Vlastními silami opět byla provedena přestavba dle našich potřeb.
 

 CAS 32 T 148/ 15000

Toto vozidlo bylo pořízezo bezúplatným převodem od armády ČR  a po drobným úpravach zařazeno do výjezdu v roce 2004. Jednalo se o vozidlo určené hlavně pro dopravu vody na místo události. Vozidlo převáželo 15 000 l vody a na čerpání vody bylo použito původní čerpadlo ve vozidle, které bylo na letecký benzín. Vozidlo bylo v roce 2009 vyřazeno a prodáno na náhradní díly  z důvodu nadbytečnosti.

NISSAN PATROL

  Toto vozidlo sloužilo jako RZA a bylo vněm umístěno hydraulické vyprošťovací zařízení Narimex a věci pro zásahy u dopravních nehod. Po získání vozidla CAS 24 101, byly z RZA přemístěny veškeré věci na DN do vozidla Liaz. Nissan byl následně přestavěn na TA. V roce 2012 byl prodán hasičům do Kyltic, kde slouží po opravách dodnes.

 

CAS 24 L 101

Vozidlo bylo zařazeno do provozu v roce 2008 po převodu od HZS MSK. Vozidlo bylo vybaveno pro zásahy u dopravních nehod. vozidlo před uvedením do provozu bylo částečně přestavěno dle našich potřeb. Vozidlo sloužilo v jednotce až do roku 2012, kdy se stalo nadbytečným z důvodu pořízení CAS 30 T 815. Následně bylo prodáno a nahrazeno CAS 32 T 815. Vozidlo slouží nádále u hasičů.